BELEČKI PLANINARSKI PUT – OSNOVNE INFORMACIJE

• Mobitel: +385 (0)91 794 1399
  • Vrsta obilaznice: vezna – kružna
  • Kontrolne točke:
    1. Belec – crkva Majke Božje Snježne (271 m.n.v)
    2. Mindžalovec – vrh (659 m.n.v)
    3. Židovina – vrh (692 m.n.v)
    4. Ivanščica – vrh (1061 m.n.v)
    5. Hanjžica – vrh (994 m.n.v)
    6. Belige – vrh (974 m.n.v)
    7. Babin zub (638 m.n.v)
    8. Stari grad Belecgrad (539 m.n.v)
    9. Osinec – vrh (531 m.n.v)
    10. Planinarska kuća Belecgrad (440 m.n.v)
  • Vrsta priznanja: značka
  • Opis puta: uključen je u dnevniku obilaznice
  • Vrijeme potrebno za obilazak: 7 – 8 sati
  • Zemljovidi: skica puta je u dnevniku obilaznice Ivanščica II. izdanje, 1:25000, SMAND Varaždin, 2008.
  • Dnevnik: posljednje izdanje 2004. godine,
  • Cijena: 40kn
Belečki planinarski put

*Dnevnik je moguće naručiti telefonom, pismom ili emailom, a kupiti ga je moguće u crkvi Marije Snježne u Belcu i u Planinarskoj kući Belecgrad.
**U cijenu dnevnika je uključena i značka obilaznice te poštarina.

BELEČKI PLANINARSKI PUT – OPIS PUTA

Belečki planinarski put je kružna planinarska obilaznica s 10 KT. Put se može preći za 7 -8  sati planinarskog hoda, no obilazak nije vremenski ograničen. Za obilazak predlažemo da pođete od KT-1 u Belcu gdje se može kupiti dnevnik, do KT-10, gdje se nalazi planinarska kuća Belecgrad. Kod planinarske kuće se može ovjeriti dnevnik i dobiti numerirana značka obilaznice.

Crkva Majke Božje Snježne u Belcu (KT1) – Juranščina – Vrh Mindžalovec (KT2) – 1:20 h

Belec (271 m.n.v.) je naselje na županijskoj cesti Zlatar – Budinščina poznato po baroknoj crkvi Majke Božje Snježne, kod koje počinje Belečki planinarski put. Od crkve put vodi asfaltiranom cestom 20 min prema sjeveru u selo Juranščinu I makadamskom cestom još 10 min do križanja planinarskih putova. Lijevo se za 40 min stiže do planinarske kuće “Belecgrad”, a desno odlazi kolni put prema vrhu Ivanščice. Na križanju skrenite desno. Za 40 min markiranim putem stiže se do grebena. S glavnog puta lijevo je odvojak na vrh Mindžalovec (659 m.n.v.) do kojeg treba 10 min uspona. Put s vrha nastavlja se jos 5 min do vidikovca odakle se pruža lijep vidik.

Vrh Mindžalovec (KT2) – Mrzljak – vrh Židovina (KT3) – 1:20 h

S vrha se treba vratiti istim putem 10 min do kolnog puta te nastaviti lijevo prema vrhu Ivanščice. Za 30 min dolazimo do križanja planinarskih putova, gdje treba krenuti desno, te za idućih 20 min stići na livadu Mrzljak s lovačkom kućom. Odatle ima još 20 min uspona do vrha Židovina. Na vrhu se nalazi ruševina židovske građevine po kojoj je vrh dobio ime. U blizini lovačke kuće je izvor.

Vrh Židovina (KT3) – Planinica _ vrh Ivanščice (KT4) – 1:10 h

S vrha Židovine treba se vratiti 20 min istim putem do križanja puteva na Mrzljaku. Od Mrzljaka markirani putovi vode lijevo kroz G. Selnicu u Belec, ravno preko Mindžalovca za Belec I desno prema vrhu Ivanščice. Prema predjelu zvanom Planinica nastavljamo desno širokim kolskim putom. Za 20 min stižemo na livadu na kojoj se križaju planinarski putovi. Desni put void preko Prekrižja prema Ivancu, a mi nastavljamo ravno 30 min do vrha Ivanščice (1061 m.n.v.). Na vrhu se nalazi željezna razgledna piramida visine 10 metara, a stotinjak metara zapadno od piramide je planinarski dom “Josip Pasarić” (1045 m.n.v.) kojim upravlja HPD “Ivančica” iz Ivanca.

Vrh Ivanščice (KT4) I pl. dom “Josip Pasarić” – vrh Hanjžica (KT5) – 30 min

Od planinarskog doma treba krenuti preko igrališta na asfaltiranu cestu, te nakon 100 metara skrenuti lijevo planinarskom stazom koja se preko Kopanja spušta u Belec. Na prvom križanju 10 min od planinarskog doma treba krenuti desno laganom grebenskom stazom 20 min na vrh Hanjžica (994 m.n.v.). Na vrhu je stijena, a kako je vrh obrastao gustom šumom nema vidika. U blizini vrha je livada pored koje se staza spušta prema sljedećoj KT6.

Vrh Hanjžica (KT5) – Črne mlake – vrh Belige (KT6) – 1:00 h

Nakon 10 min spuštanja dolazimo do druge livade zvane Francova sjenokoša, odakle pogledi sežu daleko. Za lijepa vremena vidi se Kalničko, Moslavačko, Samoborsko I Žumberačko gorje, te Medvednica I šire. S livade se spuštamo desno na kolni put kojim za 25 min lagana hoda dolazimo na markiranu stazu kojom se po kotlini može doći do planinarske kuće “Belecgrad”. Na tom mjestu krećemo desno te smo za 5 min na križanju planinarskih putova kod Črnih mlaka. Dalje lijevo 20 min strmim usponom na vrh Belige (974 m.n.v.). Vrh je obrastao gustom šumom tako vidika s vrha nema.

Vrh Belige (KT6) – Babin zub (KT7) – 30 min

S vrha Beliga staza se spušta grebenom 15 min prema jugu do livade odakle se pružaju lijepi vidici. Malo ispod livade, lijevo od staze, su skupine stijena s kojih je lijep pogled. Cijeli predio obiluje zaštićenim biljem, a posebno je slikovit u vrijeme cvatnje. Spuštajući se, za 15 min dolazi se do uzvisine zvane Babin zub (772 m.n.v.). Sama uzvisina obrasla je u gustu borovu šumu tako da je prepoznatljiva izdaleka. S ovog mjetsa je takođet prekrasan vidik.

Babin zub (KT7) – stari grad Belecgrad (KT8) – 25 min

S Babinog zuba vratimo se 2 min istim putem te nastavimo desno 20 min do podnožja ruševine Belecgrad (539 m.n.v.), te još nekoliko minuta do zidina.

Belecgrad (KT8) – vrh Osinec (KT9) – 15 min

Poslije razgledavanja ruševine starog Belecgrada iz XIV. stoljeća, treba nastaviti kolnim putom prema Majeru I Oštrcgradu. Nakon 10 min dolazi se na križanje planinarskih putova, gdje treba nastaviti lijevo, te se za 5 min stiže na vrh Osinec (531 m.n.v.). Vrh je lijep vidikovac. Vrh Osinec (KT9) – planinarska kuća “Belecgrad” (KT10) – 25 min S Osinca se treba vratiti istim putem 5 min do križanja, te poći desno Osina I ruševine Belecgrada 10 min do vidikovca Malog Osinca (431 m.n.v.). Put nastavlaj uz potok I za 10 min dolazi do planinarske kuće “Belecgrad” (445 m.n.v.), zadnje kontrolne točke Belečkog planinarskog puta.

Pl. kuća “Belecgrad” – Juranščina – Belec – 1:05 m Od planinarske kuće širokim kolnim putom 35 min do križanja, gdje lijevo odlazi put za Mindžalovec, a mi nastavljamo ravno 30 min kroz Juranščinu u Belec.

Belečki planinarski put značka

NAPOMENE

Obilaznicima Belečkog planinarskog puta preporučujemo “Planinarski vodič po Hrvatskoj” Alana Čaplara i planinarsko-turistički vodič “Hrvatske planine” dr. Željka Poljaka. Za lakše snalaženje preporučujemo preglednu planinarsko-turističku kartu br. 2 “Ivanščica”,  1:25000 u izdanju SMAND d.o.o..

Obavijesti o planinarskoj kući Belecgrad i planinarskom domu “Josip Pasarić” na Ivanščici možete dobiti na internetskoj stranici Hrvatskog planinarskog saveza i u časopisu “Hrvatski planinar”.